سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در ترکیه

ثبت ازدواج به صورت قانونی در کشور ترکیه در سالیان اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی اتباع ایرانی و حتی کشورهای دیگر روبرو بوده است. این مسئله به دلیل ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد مانند دارا بودن گواهی ازدواج بین المللی، نزد ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

همچنین ثبت ازدواج در ترکیه برای افراد خارجی حتی پناهندگان به راحتی امکانپذیر می‌باشد. اتباع خارجی یا حتی پناهندگان می‌توانند با کم‌ترین هزینه و دریافت یک وکیل ازدواج نسبت به این کار اقدام کنند. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده است اتباع کشورهای دیگر مانند ایرانیان به دنبال ثبت ازدواج در این کشور باشند، محیط‌های زیبا برای برگزاری عروسی در ازای هزینه کم است.افرادی که علاقه‌مند به ثبت ازدواج در کشور ترکیه هستند، می‌بایست آگاه باشند که ثبت ازدواج در این کشور و شهرداری‌ها دارای نکاتی می‌باشد. ارائه مدارک زیر برای ثبت ازدواج در یکی از شهرداری‌های این کشور ضروری می‌باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ازدواج از سوی زوجین
  • دارا بودن حداقل سن 18 سال برای هر دو طرف
  • ارائه مدرکی جهت اثبات تجرد دو طرف
  • ارائه برگه سلامت پزشکی که نشان دهنده سلامت زوجین می‌باشد
  • چهار قطعه عکس
  • در صورت پناهنده بودن یکی از زوجین می‌بایست مدرکی جهت حمایت بین المللی فرد ارائه شود.

ثبت ازدواج در ترکیه

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

در این بخش از مطلب قصد داریم تا به بررسی مراحل ثبت ازدواج در ترکیه بپردازیم. از نکات مهم ثبت ازدواج در ترکیه این می‌باشد که برای دریافت اقامت دائم این کشور می‌بایست یکی از زوجین شهروند ترکیه باشند، در غیر این صورت این عمل امکانپذیر نمی‌باشد.

مراجعه به مراکز مربوطه مانند کنسولگری کشور زوجین

در صورتی که ایرانیان بخواهند در کشور ترکیه اقدام به ازدواج کنند، می‌بایست به کنسولگری کشورمان در ترکیه رجوع کنند. این افراد می‌توانند با واریز حدود نه یورو به شماره حساب اعلام شده در این مرکز گواهی تجرد خود را دریافت کنند. از نکات مهم برای بانوانان ایرانی این می‌باشد که برای دریافت گواهی تجرد خود در کنسولگری این کشور نیازمند ارائه اجازه نامه از سوی پدر خود می‌باشند.

در ادامه مدارک لازم برای درخواست تجرد نامه شرح داده شده است:

  • اصل مدرک پاسپورت
  • اصل مدرک شناسنامه
  • چهار قطعه عکس تمام رخ (بانوانان ایرانی می‌بایست حداقل دو قطعه عکس محجبه نیز دارا باشند)
  • واریز هزینه درخواست برای صدور مدرک تجرد

داوطلبان ثبت ازدواج در ترکیه می‌توانند در مراکزی مانند اداره ثبت احوال محل سکونت یا اداره کل امور هویتی ایرانیان در این کشور مدرک تجرد خود را دریافت کنند.

دریافت تاییدیه ازدواج از سوی وزارت امور خارجه

پس از دریافت مدارک تجرد، زوجین می‌بایست این مدارک را برای تایید به وزارت امور خارجه کشور ترکیه ارائه دهند. این مرحله شامل پرداخت یک لیر برای تایید مدارک توسط این سازمان می‌شود.

دریافت گواهی سلامت

متقاضیان ازدواج در کشور ترکیه نیز به مانند کشورمان ایران می‌بایست پیش از اقدام به ثبت ازدواج آزمایشات پزشکی و ژنتیکی انجام دهند. اتباع خارجی می‌توانند برای انجام این آزمایشات به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی کشور ترکیه مراجعه کنند. هزینه این آزمایشات در ترکیه بسیار کم می‌باشد و حتی برخی آزمایشات مانند آزمایش خون نیز در بیمارستان‌های دولتی رایگان می‌باشد.

در صورتی که افراد دارای ویزای دائم یا موقت در کشور ترکیه باشند، بیمارستان‌های دولتی موظف به انجام آزمایشات بر روی این افراد هستند. در غیر این صورت امکان دارد که این مراکز نسبت به انجام آزمایشات پزشکی شما تمایلی نشان ندهند. با این حال این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز خیریه در این کشور نسبت انجام آزمایشات خود با خیالی آسوده اقدام کنند.

نتجیه آزمایشات و آزمایش خون که برای اثبات سلامتی زوجین می‌باشد باید پس از دریافت برای تایید به مراکز گفته شده برده شوند.

دریافت فرم‌های ازدواج از سوی دفاتر رسمی

برای اخذ فرم اولیه ازدواج می‌توانید با ارائه مدارک جمع آوری شده به یکی از دفاتر رسمی ازدواج یا شهرداری محل سکونت خود، این فرم را تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که برای دریافت این فرم شما می‌بایست پاسپورت خود را به صورت ترجمه شده به این مراکز ارائه دهید. داوطلبان برای این منظور می‌توانند پاسپورت خود را در دفاتر اسناد رسمی که در سرتاسر کشور ترکیه قرار دارند، ترجمه کنند.

تعیین تاریخ عقد

برای برگزاری مراسم عقد و عروسی در کشور ترکیه می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحل بالا به یکی از سالن‌های ازدواج در این کشور مراجعه کنید. افراد خارجی می‌توانند در صورت تمایل به کاهش هزینه‌های خود در دفاتر اسناد رسمی یا شهرداری محل اقامت خود مراسم عقد کوچکی را برگزار کنند. هزینه مراسم عقد در شهرداری این کشور بسیار پایین می‌باشد. جالب است بدانید که این هزینه‌ها نیز خرج امور خیریه در کشور ترکیه می‌شوند.

قیمت این سالن‌ها با توجه محل قرار گیری و شرایط سالن متفاوت می‌باشد. این هزینه‌ به طور میانگین در کشور ترکیه 500 یورو می‌باشد که در شهرهای خاصی مانند استانبول به 3500 یورو نیز می‌رسد.

از نکات لازم به ذکر هنگام مراسم عقد در کشور ترکیه این می‌باشد که اگر زوجین به زبان ترکی مسلط نباشند، حضور یک مترجم رسمی در مراسم عقد الزامی می‌باشد.

ثبت ازدواج در سفارت خانه کشور ایران

برای مرحله نهایی ثبت ازدواج در ترکیه شما می‌بایست تمام مدارک دریافتی را به همراه مهرهای تاییدیه به سفارت خانه کشورمان ایران جهت ثبت اسناد ارائه دهید.

 

 

https://aralgam.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/