سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در ترکیه

?قصد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ پس کانادا را انتخاب کنید. با این انتخاب شما این فرصت را خواهید داشت که با تجربیات فرهنگی و طبیعی بسیار متفاوتی روبرو شوید- از پیست‌های اسکی بریتیش کلمبیا تا استان دشت مانیتوبا، با شهرهایی مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و کبک که معروف هستند. شهرهایی فوق‌العاده و چندفرهنگی با مردمی میهمان و غریب‌نواز.

کانادا که نیمه‌ی شمالی قاره آمریکای شمالی قرار دارد، به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود به کشوری پیشرفته و در عین حال منحصربه‌فرد تبدیل شده است. در واقع تعداد کمی از کشورهای جهان می‌توانند چیزی نزدیک به ثروت کانادا در جنگل‌ها، دریاچه‌ها و کوه‌هایش داشته باشند. همچنین این کشور مهاجرپذیر و به عبارتی مهاجرنشین است. برای همین شما در معرض رفتارهای نژادپرستانه یا غجیب‌وغریب قرار نمی‌گیرید. این کشور دو زبانه است و انگلیسی و فرانسوی به طور همزمان در اسناد دولتی و رسمی استفاده می‌شود.

کانادا همچنین به خاطر جمعیت کم خود (علی رغم اینکه دومین کشور بزرگ جهان است) و زمستان‌های سختش شناخته شده است. در برخی از مناطق کانادا، برف تقریباً نیمی از سال زمین را می‌پوشاند - اما بعید است که هیچ دانشگاه کانادایی در آن مناطق پیدا کنید! برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌های برتر کانادا، شهرهای محبوب دانشجویی و اطلاعات عملی در مورد درخواست‌ها، هزینه‌ها و ویزا به خواندن این مطلب ادامه دهید.

مطلبی جامع و مفید راجع به تحصیلی به کانادا?

برترین دانشگاه‌های کانادا

برای تحصیل در کانادا، این کشور ثروتمند و فوق‌العاده، بهتر است دانشگاه‌های برترش را بشناسید و شانس خود را جهت اخذ پذیرش در آن‌جا امتحان کنید. کانادا در بین مقاصد تحصیلی پیشرو در جهان جایگاه خوبی دارد. محبوب‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک هستند که در بین آن‌ها بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا قرار دارند. طبیعتا برای کسانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های نخبه در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستند، تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند گزینه جذابی باشد. در مجموع 26 دانشگاه کانادایی در رتبه بندی QS World University Rankings® 2019 قرار دارند که از این میان سه دانشگاه آن در 50 رتبه‌ی برتر جهان قرار دارند و 11 دانشگاه دیگر در بین 300 دانشگاه برتر جهان رتبه‌بندی شده‌اند. این در واقع شاهکاری  است که تنها تعداد معدودی از کشورهای دیگر با آن برابری می‌کند.

اگر بخواهیم به طور کلی به برترین‌های کانادا اشاره کنیم، باید بگوییم که دو دانشگاه تورنتو (28) و دانشگاه مک گیل (33) که به ترتیب در تورنتو و مونترال (دو شهر بزرگ کانادا) قرار دارند، از برترین‌های دنیا هستند. همچنین دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال، دانشگاه واترلو و دانشگاه وسترن در بین 220 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

تحصیلات تکمیلی در کانادا

دوره‌های کارشناسی در کانادا بسته به دانشگاه ممکن است سه یا چهار سال طول بکشد. دوره‌های تحصیلات تکمیلی بسته به نوع مدرک بین یک تا سه سال طول می‌کشد. البته پایان‌نامه و رساله‌ی شما می‌تواند از پنج تا ده سال طول بکشد. انواع مختلف ارائه دهندگان آموزش عالی در کانادا عبارتند از: دانشگاه‌ها (که تحقیقات انجام می‌دهند و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند)، کالج‌های محلی و دانشکده‌های فنی، هنرهای کاربردی یا علوم کاربردی (که گواهی، دیپلم، مدرک کاردانی و مدرک لیسانس اعطا می‌کنند).

از آنجایی که دانشگاه‌های کانادا توسط دولت‌های استانی مدیریت می‌شوند، متوجه خواهید شد که تفاوت‌های جزئی در نحوه انجام آموزش وجود خواهد داشت. مخصوصاً کبک با سایر نقاط کانادا متفاوت است و زمان ترم و طول تحصیل متفاوت است. به عنوان مثال، دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه را یک سال زودتر به پایان می‌رسانند و باید دوره پیش دانشگاهی عمومی و حرفه‌ای را بگذرانند که اساساً سال اول دانشگاه را حذف می‌کند. ولی این مختص کسانی است که دبیرستان خود را در کانادا سپری می‌کنند.

نحوه‌ی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از کانادا

اگر بخواهیم صریحانه صحبت کنیم، قطعا باید به این نکته اشاره کنیم که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی (به خصوص برترین آن‌ها) کار ساده‌ای نیست. البته این در صورتی است که شما قصد اخذ بورسیه‌ی تحصیلی داشته باشید و در مبحث زبان انگلیسی، کمیتتان لنگ باشد. به هر حال شما به کشوری انگلیسی‌زبان خواهید رفت و قصد دارید در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان آن تحصیل کنید. پس باید از همان ابتدا نمره‌ی آزمون تافل یا آیلتس خوبی به دست بیاورید. گاهی شایعه‌پراکنی می‌کنند که برای ورود به کانادا، الزاما باید با آیلتس وارد شوید. اما اگر آزمون تافل (یا در برخی موارد، دولینگو) داشته باشید، می‌توانید از برخی دانشگاه‌های خوب پذیرش بگیرید.

پس از اینکه شما مدارک خود نظیر توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه، ریز نمرات تحصیلی، گواهی آزمون تافل/آیلتس، گواهی آزمون GRE/GMAT و ... را ترجمه و ارسال کردید و نامه‌ی پذیرش خود را نیز دریافت نمودید، باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. برای اینکار شما باید با مدارکی که سفارت کانادا مشخص کرده، به سفارت کانادا در ترکیه، دبی یا هر کشوری که راحت‌تر هستید بروید، انگشت‌نگاری شوید و سپس منتظر پاسپورت خود به همراه ویزای تحصیلی کانادا بمانید. این پروسه ممکن است حتی تا یک ماه ( یا کمی بیشتر) هم طول بکشد. پس باید صبور باشید.

مطلبی جامع و مفید راجع به تحصیلی به کانادا?

چند حقیقت دم دستی و مختصر راجع به کانادا

  • کانادا دموکراسی پارلمانی فدرال و سلطنت مشروطه است.
  • این کشور از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است
  • رئیس رسمی دولت پادشاه بریتانیا (ملکه الیزابت دوم فعلی) است که فرماندار کل (دیوید جانستون فعلی) را منصوب می‌کند.
  • رئیس دولت، همان نخست وزیر است (جاستین ترودو فعلی)
  • پایتخت این کشور اتاوا است.
  • بزرگترین شهر کانادا، تورنتو است.
  • زبان‌های رسمی کشور کانادا، انگلیسی و فرانسوی هستند. (فرانسوی بیشتر در استان کبک صحبت می‌شود)
  • دین اصلی این کشور: مسیحیت
  • واحد پول: 1 دلار کانادا = 100 سنت
  • کل خشکی تقریباً 3,855,100 مایل مربع – که دومین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود.
  • صادرات اصلی: ماشین آلات و تجهیزات، محصولات خودرو، مواد معدنی مانند روی، اورانیوم، طلا، نیکل و سرب از جمله، فلزات و پلاستیک، محصولات جنگلی، محصولات کشاورزی و ماهیگیری، محصولات انرژی.
  • کبک بزرگترین تولید کننده شربت افرا در جهان است (سه چهارم تولید جهانی)، در حالی که 80 درصد از شربت افرا جهان از کانادا می‌آید.
  • محبوب‌ترین ورزش: هاکی روی یخ، با چوگان، کرلینگ و فوتبال کانادایی نیز پرطرفدار است.
  • منطقه زمانی: از UTC-3.5 تا UTC-8 متغیر است، در ماه‌های تابستان به UTC-2.5 به UTC-7 تغییر می‌کند.
  • دامنه اینترنتی: .ca
  • کد شماره‌گیری بین‌المللی: +1

 

https://www.asriran.com/fa/news/816297/%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D9%88-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7

?